28/10 -
11/01

Deu anys fent fanalets, a Figueres

Més informació

Exposició . Figueres

Organitza

Centre Obert d’Arquitectura
COAC

Lloc

Plaça de l'església, 6
Figueres

Horari

Dimarts i dimecres, de 9 a 14 h

Preu

Gratuït

© Marc Torra - Fragments.imatges
Més informació

La mostra, comissariada per les arquitectes Anna López i Laia Escribà, s’ha fet per commemorar el desè aniversari del taller i que ha esdevingut un recull d’experiments que són l’evolució d’un treball de recerca sobre la poètica de la precarietat, i de com apropar els conceptes bàsics d’arquitectura als infants. De fet, el fanalet és una construcció espacial assimilable a la maqueta d’un edifici i a la qual se li poden exigir requisits semblants, parafrasejant a Vitruvi: firmitas, utilitas i venustas.

Les comissaries expliquen que el repte de cada any ha sigut inventar un artefacte il·luminador ambulant inspirat en algun arquitecte o dissenyador. Els mestres que s’han pres com a referents han estat: Antoni Gaudí, Aldo Rossi, C.R. Mackintosh, Archigram, J.A.Coderch, Louis  Poulsen, Hans  Scharoun,  Issey Miyake, J.M. Jujol i Aldo Van Eyck, el darrer dels quals és l’arquitecte de l’edició d’aquest 2023 on es juga amb la superposició de geometries primàries generant uns intersticis lluminosos, aprenent d’ell, el valor les sinergies formals.

El disseny expositiu respon a la mateixa dinàmica experimental dels tallers. Manipulant materials de rebuig de l’obra, en aquest cas tubs d’encofrar pilars i ferralla estructural, s’han construït uns elegants expositors que posen en valor la singularitat de cada fanalet. La descontextualització dels materials provoca una nova lectura formal del conjunt. La disposició de les semi-columnes dins l’espai expositiu evoca el Pavelló Sonsbeek a Arnhem  de Van Eyck.

10 tallers de llibertat creativa que han donat com a fruit 10 fanalets.

Propers esdeveniments

Totes les activitats