Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
06. Concurs «Pro dignificació del hogar popular». 1954

Guanyador: Antoni de Moragas
Convocants: FAD i Instituto Nacional de la Vivienda
El 1954, el FAD (Foment de les Arts Decoratives), juntament amb l’Instituto Nacional de la Vivienda convoca un concurs anomenat Pro dignificación del hogar popular. La idea no era crear només productes alternatius als que consumien les classes burgeses, sinó també afrontar el problema de l’habitatge proletari i el seu moblament.
Antoni de Moragas va guanyar el primer premi amb un sistema de 49 peces en què «cada usuari pot projectar el seu propi moble amb un senzill joc de mecano», segons paraules de l’autor. Aquest sistema es basava en una construcció en tub d’acer calibrat i fusta, dos materials que es podien trobar fàcilment en el mercat de l’època. La seva proposta s’incloïa en el marc d’una línia de treball normalitzadora, que permetia construccions massives a baix cost i amb independència del lloc d’instal·lació en un moment de dualitat entre els corrents moderns i tradicionalistes.